Nederland in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margriet Zwart - WaarBenJij.nu Nederland in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margriet Zwart - WaarBenJij.nu

Nederland in Bangkok!

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

02 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

Jaa daar was ie dan, mijn eerste reisverslag ;)
Dinsdag 11.55 vertrokken uit Amsterdam, pake en beppe waren zo lief om mij daar af te zetten. Met mijn backpack van 'maar liefst' 10,9kg was ik klaar voor vertrek! In Helsinki moest ik overstappen, ook nog snel want ik kon nergens fatsoenlijk voedsel voor onder de 25 euro vinden. Behalve het kindermenu, maar daar was ik vreemd genoeg te oud voor :') en het duurde eeuwen bij de paspoortcontrole met al die chinezen, maar na een sprintje toch nog op tijd bij de gate gekomen. Gisterochtend 7.05 Thaise tijd (2.05 Nederlandse) aangekomen in Bangkok, en gelijk daar 3 Nederlandse backpackers op het vliegveld ontmoet! De Groningers Paul en Date (dáte, geen deet!) reisden samen en die waren Annemaryn in Helsinki al tegengekomen.Met z'n vieren de trein naar Bangkok gepakt, en in Bangkok heb ik met Annemaryn de taxi genomen naar Khao San Road, aangezien onze beide hostels daar in de buurt zaten.

Eerst naar haar hostel gegaan omdat ik nog niet in kon checken, daarna backpack gedropt bij de mijne en toen samen de stad verkent. Muchos, mucjos temples en nog meer túk túk's die ons oprecht wel 30 keer gevraagd hebben of we met ze mee wilden. No thanks, niets mis met een gezonde wandeling na zo'n lange vlucht! Bij een tempel kwamen we een lokale student tegen die ons van alles vertelde over de stad en een leuke rkute voor ons bedacht, inclusief personal túk túk driver, wat wil je nog meer! Hij brachtons naar een tempel met een grote gouden Buddha en naar een toeristenbureau waar ze ons tips gaven over plekken waar we heen willen. Zo kwam ik erachter dat bepaalde plekken niet handig zijn om in dit seizoen te bezoeken, dus nu kom ik daar ook niet voor niks :p als laatste gingen we naar Wat Prha Kaew en Grand Palace, echt de mooiste tempel van Bangkok! Heel veel kleur, goud, glitter en afbeeldingen.

's Avonds zijn we met z'n vieren wat gaan eten en naar Khao San Road gegaan. Ik had het veel groter verwacht en ook veel meer backpackers, waren vooral locals nu (of sterk op Thai lijkende mensen) maar was wel erg gwzellig straatje! Iets later gemaakt dan gepland en ook iets meer buckets gedronken :') dus de tour van vandaag lastminute verplaatst van 7.00 naar 13.00.

Vandaag de fiets- en boottocht van Ko van Kessel gedaan met Annemaryn. Na vier mislukte pogingen om een taxichauffeur onze bestemming uit te leggen (kaartlezen kunnen ze blijkbaar niet) kwam ik op het geniale idee om de een tempel te noemen ipv de kaart te laten zien, wat gelijk effect had bij de volgende taxi. We kwamen ondanks de file op tijd aan. Onze groep bestond uit, heel verrassend, alleen maar Nederlanders. 2 meiden die samen op vakantie waren en 4 KLM-crewleden, 2 piloten en 2 stewardessen. Met zn 8en volgden we braaf onze gidsen Luna en Esmee,die ons eerst heel Chinatown door lieten fietsen en daarna zijn we naar de oude stad gegaan. Dit was een heel verschil met het hectische nieuwe centrum, iedereen werkt in het nieuwe deel dus het was hier heerlijk rustig. We fietsten door smalle steegjes en leuke straatjes afgewisseld met kleine boottochtjes om het water over te steken. Na een paar uur kregen we een heerlijke uitgebreide lumch met rijst en veel soorten groente/vlees dingen, en fruit!! Heerlijk verseananas en meloen :) daarna verder gefietst langs groene delen buiten bangkoken over smalle paadjes over het water. Tussendoor kwam ook een gezellige tropische regenbui voorbij, maar dat was wel een aangename beleving. Koelde het weer een beetje af, toch wel wennen 35 graden.

Ik begin al een echte backpakker te worden, het maakt me steeds minder uit hoe ik eruit zie en iedereen zweet toch de hele dag dat die geur me steeds minder boeit ^^ vanavond de laatste keer met Annemaryn eten in Bangkok, morgen ga ik verder naar Kanchanaburi en zij gaat naar Ayuthaya. Maar waarschijnlijk zie ik haar over een paar weken weer op een van de eilanden :) nou ik zal toch maar een douche nemen, bis später!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Margriet

Actief sinds 29 April 2015
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 10391

Voorgaande reizen:

23 November 2017 - 23 November 2017

Miami, Utila en ???

23 Juni 2016 - 04 Februari 2017

Zuid-Amerika

29 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

30 Juni 2015 - 28 Augustus 2015

Thailand, Maleisië, Indonesië en Singapore

Landen bezocht: