Hati hati! - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Margriet Zwart - WaarBenJij.nu Hati hati! - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Margriet Zwart - WaarBenJij.nu

Hati hati!

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

20 Augustus 2015 | Indonesië, Senggigi

Iets meer dan 2,5 week geleden ben ik aangekomen in Indonesië. Mijn eerste stop was Yogyakarta. Van de stad zelf was ik niet echt een grote fan, maar in de buurt lagen de beroemde tempels Prambanan en Borobudur dus die heb ik de volgende dag bezocht. Mooie tempels, maar erg toeristisch. En in plaats van de tempels te fotograferen maakten de Aziaten foto's van mij :p in het begin was het nog wel komisch, maar na een tijdje begint het irritant te worden. De volgende dag ben ik met een bus vol chinezen, die natuurlijk geen woord engels spraken, naar een dorp vlakbij de Bromo vulkaan gegaan. 11 uur in een bloedhete, supergezellige minivan met een chauffeur die om de 5 minuten toetert, super! Gelukkig kwam ik 's avonds andere backpackers tegen.

's Nachts om 3.30 opgestaan om de zonsopkomst te zien bij de Bromo, koud maar een super uitzicht! Nadat we de vulkaan beklommen hadden ontbeten en naar de Ijen gegaan. Deze keer gelukkig niet alleen maar chinezen in de bus! Omdat ik het blue fire wou zien, stond mijn wekker 's nachts op 00.30. Na een flinke wandeling op de vulkaan aangekomen bij de krater en gewapend met gasmaskers tegen de zwaveldampen afgedaald naar het meer om het blue fire te zien. Dit stelde niet heel veel voor helaas.. De Ijen zelf was prachtig! In de krater was een felblauw meer en het uitzicht was ook geweldig. Op de terugweg ben ik afgezet bij Baluran National Park en ben met een scooter door het park gecrosst. Hoogtepunt hier was de savanne, met veel apen die je scooter vernielden als je niet goed oppastte. Gelukkig heeft die van mij het overleefd :p 's middags de boot genomen naar Bali en na een lange busrit een hotel gevonden in Denpasar. Ik was geslooptdoor de afgelopen dagen, dus ik heerlijk geslapen daar.

De volgende ochtend wou ik naar Kuta, en heel toevallig was er een local die eeen braziliaanse vriend van hem het eiland liet zien en ook naar kuta ging! Gratis vervoer gefikst :D hij heeft ons het hele zuiden laten zien, zijn naar de Uluwat tempel gegaan en het surfersstrand padang-padang. Via hem kon ik ook heel goedkoop voor 15 euro (ipv 75!!) Raften, 3u lang 18km, ideaal zo'n Indonesische vriend :) onderweg ook nog langs een koffieplantage gekomen waar ze de beroemde Loowa koffie hadden, de koffiebonen worden opgegeten en uitgepoept door de Loowa kat en vervolgens wordt er koffie van gemaakt. Erg lekkere koffie en thee geproeft daar.

Kuta zelf was vreselijk, Lonely planet had toch gelijk, dus na het raften ben ik naar Ubud gegaan. In Ubud heb ik een cycle tour gedaan door de rijstvelden,gechillt met andere backpackers en heerlijk gegeten en gedronken. Ook nog gratis cocktails gekregen van Indonesische mannen :p

Na Ubud was ik toe aan het strand en ik verlangde om weer te duiken, dus op naar de Gilis! Op Gili Trawangan een superchill hostel gevonden met heelveel backpackers, en de eerste dag gelijk mijn Deutsche soulmate Alisa kntmoet! Op Gili T veel op het strand gelezen, uitgegaan, te veel gratis pannenkoeken in het hostel gegeten en nog meer gedoken!! De divespots hier waren echt fantastisch. Heb gelijk al tijdens mijn eerste dive haaien gezien en meer dan 10 schildpadden! Ook veel nemo's gezien, lionfish, scorpionfish en een boxfish. Heb ook een UV nightdive gedaan, met een speciaal mask kun je de oriiginele kleuren van de vissen en het koraal zien. Het water absorbeert nl kleur. Ook nog samen met Alisa gedoken. Zij heeft een gopro dus heb ook ei delijk foto's van het duiken :D

Na 5 dagen gili T vonden we het wel mooi geweest en zijn Alisa en ik naar Kuta op Lombok gegaan. Dit viel echter vies tegen, amper backpackers en behalve het (niet bepaald schone) strand was er bar weinig te beleven. Na en dag zijn we naar Senggigi gegaan en hebben daar een superchill hotel gevonden, met zwembad!! En dat voor maar 100.00 rupiah! De eerste dag samen metandere backpackers naar het strand gegaan en daar de zonsondergang gezien en muziek gemaakt en gedronken met een paar locals. Gister hebben we een scooter gehuurd en zijn we naar een waterval gegaan. Lombok is echt zoveel mooier dan Bali! Prachtige natuur, geen files en veel minder arrogante straatverkopers. De eerste waterval waar we heen wilden konden we niet vinden, er waren een stuk of 5 splitsingen in de jungle naar de waterval dus we zijn verkeerd gelopen :p kwam nog een local aan die ons zgn naar de watervallen wou brengen maar na 5 min vertrouwden we het niet meer en zijn we terug gelopen.

Daarna zijn we naar een andere waterval gescootert en dat zag er veel beter uit :) we werden begroet door lachende locals en hebben een leuke wandeling naar de watervallen gemaakt. Ook daar gezwommen. Toen we van de rotsen afsprongen ben ik mijn zonnebril kwijt geraakt in het water, gelukkig heeft een local hem terug gevonden!! Heb ik eindelijk een zonnebril op sterkte, raak ik hem kwijt.... :p 's avonds samen met de Canadese Luana shithead gespeeld in ons hotel met op de achtergrond een liveband. Ik denk dat ik hier nog een paar dagen blijf voordat ik weer terug ga naar Bali voor mijn vlucht naar Singapore :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

Margriet

Actief sinds 29 April 2015
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 10364

Voorgaande reizen:

23 November 2017 - 23 November 2017

Miami, Utila en ???

23 Juni 2016 - 04 Februari 2017

Zuid-Amerika

29 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

30 Juni 2015 - 28 Augustus 2015

Thailand, Maleisië, Indonesië en Singapore

Landen bezocht: