I came, I saw and.... I fell in love - Reisverslag uit Pucón, Chili van Margriet Zwart - WaarBenJij.nu I came, I saw and.... I fell in love - Reisverslag uit Pucón, Chili van Margriet Zwart - WaarBenJij.nu

I came, I saw and.... I fell in love

Door: Margriet Zwart

Blijf op de hoogte en volg Margriet

04 Juli 2016 | Chili, Pucón

Mijn vorige verslag schreef ik terwijl ik onderweg was naar Pucón. Inmiddels ben ik verliefd geworden op dit pittoreske dorp! Bij aankomst ontmoette ik gelijk de Duitse Mirjam, met wie ik super goed bevriend ben geraakt. Het hostel in Pucón was een groot Tirolerhuis en voelde ook echt aan als een huis, met een woonkamer met openhaard, keuken, groot gedeelte waar je kon eten en grote tuinen. En Negra, een schat van een hond! Gelegen direct aan het meer maakt dit alles het beste hostel waar ik ooit geweest ben!

Woensdag 29 juni
De volgende dag ben ik met Mirjam naar de Termas Geométricas gegaan. Toen ik deze tour in het boekje zag staan, herkende ik hem gelijk: 3 op Reis is hier geweest! Helaas geen halfnaakte Dennis Storm, maar de termen waren heerlijk. Baden varieerden tussen 37 en 45 graden Celcius. ‘s Avonds uit eten geweest met Nina, Mirjam, de Australische Alex an Paddy en Helge. We hebben gegeten bij Trewen, een van de beste restaurants van Pucón.

Donderdag 30 juni
Samen met Nederlandse Nina, Amerikaanse Shawn en Kara, Australische Paddy en Duitse Helge de Villarica volcano beklommen. Het zou niet fysiek zwaar zijn, alleen maar mentaal. Nou, niet dus! Het was echt een pittige klim. Op een gegeven moment zijn de jongens vooruit gegaan, omdat ze anders niet op tijd boven zouden komen. Kara kon na een tijdje niet meer en Nina heeft hoogtevrees, dus besloten wij om te stoppen waar we nu waren. We hadden inmiddels al zo'n 1500 meter geklommen. Heerlijk met onze gids Rodrigo gepraat over Chili en erg veel geleerd! Bij thuiskomst bier gedronken met de 3 gidsen Christian, Eduardo en Rodrigo en kaartspellen gespeeld.

Vrijdag 1 juli
Rustdagje ingepland. Met Mirjam wat rondgelopen in het dorpje, maar aangezien Chilenen voor 11 uur hun nestje niet verlaten was alles zo goed als nog dicht. Ook naar het zwarte strand geweest, dit was zo mooi! We besloten de Mapuche horseback riding tour te doen. Was een leuke tour, maar de paarden reageerden niet op onze commando’s en sjokten maar wat achter het eerste paard aan. Wel dingen geleerd over de Mapuche cultuur en lunch van Mapuche’s gehad.

Zaterdag 2 juli
Vandaag was het zover: skydiving! Tenminste, als de wind in Villarica minder hevig was als in Pucón. Na 3 uur zenuwachtig in angst gezeten te hebben, kreeg ik te horen dat het wel kon in Villarica. CRAP!! Hier was ik mentaal nog niet op voorbereid…. Of eigenlijk wel, ik wilde al heel lang skydiven. Op de weg er naar toe was ik zenuwachtiger dan in het vliegtuig zelf. Ik was vrij relaxed en alleen toen ik op mijn knieën naast de piloot zat en op slechts 1cm van de afgrond verwijderd was, kriebelde het een beetje. De val zelf was veel minder spectaculair dan ik had verwacht, maar desalniettemin super vet om te doen! ’s Avonds zijn Mirjam, Anna en ik uit geweest. Bij binnenkomst werden gelijk smartphones tevoorschijn gehaald, net alsof we popsterren waren. Gekke Chilenen. Voor dat we uit gingen hadden Mirjam en ik zoooo’n zin in Kuchen (die ze hier overal verkopen, heel veel Duitse invloeden) dus Mirjam en ik gingen naar Cassis, een restaurant met de lekkerste taarten en warme dranken! De taart was veel te groot voor mij, maar Mirjam als echte doorgewinterde Duitser wist hem helemaal te verorberen.

Zondag 3 juli
Plan was om samen met Mirjam en Anna naar Huemueca Nacional Parque te gaan, maar we waren alle drie nog te brak/moe om de 8.30 bus te halen. We zijn naar Ojos de Caburgue en Playa Blanca gegaan, strand was supermooi maar de watervallen stelden helaas niet zoveel voor.

Maandag 4 juli
Vandaag ben ik dan eindelijk gaan joggen! De lucht is zo fris hier, het is net alsof je constant een haardvuur ruikt. En je eindelijk echt kunt ademen. Mijn bus ging om 16.15 pas dus voor de rest lekker gechillt in het hostel en de Australische Rosa ontmoet. helaas moest ik al weer snel afscheid van haar nemen.

Spreek jullie snel weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Actief sinds 29 April 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 10349

Voorgaande reizen:

23 November 2017 - 23 November 2017

Miami, Utila en ???

23 Juni 2016 - 04 Februari 2017

Zuid-Amerika

29 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

30 Juni 2015 - 28 Augustus 2015

Thailand, Maleisië, Indonesië en Singapore

Landen bezocht: