'You can call me Margret' - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Margriet Zwart - WaarBenJij.nu 'You can call me Margret' - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Margriet Zwart - WaarBenJij.nu

'You can call me Margret'

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

11 Juli 2015 | Thailand, Chiang Mai

Hola!
Ik zit nu alweer 10 dagen in Thailand! De tijd gaat zo snel, en toch voelt het alsof ik hier al heel lang zit. Na 2 dagen Bangkok had ik het daar wel gezien, dus vrijdag 3 juli heb ik de bus naar Kanchanaburi gepakt. In de bus kwam ik de Australische Scott tegen, een 'oudere' man van 39. Na 2,5u kwamen we aan in Kanchanaburi. Ik was in slaap gevallen, maar gelukkig maakte Scott me wakker :) in Kanchanaburi een guest house gevonden op aanraden van backpackers die ik in de 7eleven tegenkwam (7eleven is de supermarkt die, heel verrassend, open is van 7 till 11 en overal te vinden is). Ik sliep in een tree house, een boomhutje boven het water helemaal voor mijzelf! 's Middags het stadje wat verkent en een tour geboekt. 's Avonds naar de noghtmarket gegaan en 3 keer raden wie ik daar tegenkwam.. Mijn kersverse nieuwe Australische vriend! Samen wat over de markt geslenterd, heerlijk voedsel gehaald daar en nog een biertje gedronken in de stad.

Zaterdagochtend 8.00 werd ik door een heel lief meisje, Fo, opgehaald voor de tour. We bezochten eerst een waterval om vervolgens naar de Hellfire pass en het Railway museum te gaan, een museum en een pas waar vroeger de railway naar Myanmar lag die gebouwd was door oa Thai, Britten en Nederlanders voor de Jappen in WOII. Omdat NL hier bij betrokken was was de audioguide ook beschikbaar in Dutch, als een van de vier talen, lekker makkelijk :p na dit bezoek hebben we geluncht (gebruikelijke rijst en pad thai) en hebben we op olifanten gereden (waar ik nog steeds gemengde geboelens over heb, ik weet dat ze waarschijnlijk niet goed behandeld zijn...)en gingen we bamboo raften. Dit laatste was meer vlotvaren dan raften. In Kanchanaburi de Bridge over the river Kwai nog bezocht en toen weer terug naar het hostel.

Zondag ben ik met Scott naar de Erawan Waterfalls gegaan. We zijn naar alle 7 levels gelopen en hebben heerlijk gezwommen bij het derde level. Het water was koud en het zat er vol vissen die constant aan je lichaam knabbelden zodra je 2 sec stil stond, maar het was zo lekker om eindelijk eens te zwemmen in die warmte! 's Avonds wou ik met de nachtbus naar Chiang Mai, maar die zat al vol dus ben ik met de minivan naar Bangkok terug gegaan. Onderweg 4 Belgen ontmoet en met hen meegegaan naar het hostel in de hoop dat daar nog plek vrij was. Helaas zat hij al vol, maar ik vond binnen 5 min een ander hostel waar ik een eigen privekamer met badkamer en airco had! Vooral dat laatste was even geen overbodige luxe na het warme aircoloze treehouse!

Maandagochtend naar Ayutthaya gegaan en een fiets gehuurd. Eerst treinticket voor de nachttrein gekocht voordat ik die weer mis zou lopen, en op het station de Franse Nadia en Roman ontmoet. Afgespoken om 's avonds samen wat te eten. 's Middags heb ik de stad doorgefietst en de meeste tempels en ruïnes gezien. Aan het eind van de middag had ik de stad wel gezien, dus ging ik in een parkje een boek lezen. Al snel kwam er een jongen heel vreemd om mij heen zwerven. 10 minuten later kwam er een hardloper aan, en die waarschuwde mij dat het een zwerver was die op mijn geld uit was. Ik bedankte hem en na een praatje ging ik terug naar het station. Mijn trein vertrok om 21.07, maar Thailand zou Thailand niet zijn als daar geen vertraging bij kwam kijken. Uiteindelijk vertrok mijn trein om 22.00. Op het station nog de Franse Victoria, Camilla en Constance tegengekomen en afgesproken om de volgende dag naar hetzelfde hostel te gaan.

Dinsdagochtend na een erg koude, lange en vrijwel slapeloze nacht aangekomen in Chiang Mai om 9.30. We hadden gratis transfer naar het guest house, dus dat was ideaal :) in de tuktuk de Nederlandse Tim en Tom ontmoet. Er was gelukkig nog plek in het guesthouse! Mijn kamergenoot bleek ook Nederlands te zijn, woonde ook in Groningen en ook nog eens aande Kraneweg :o zo toevallig!! Lekker over Groningen gepraat en uitgerust beneden in het hostel. Iedereen die naar Chiang Mai gaat, overnacht in Julie guest house! Dit is echt het beste hostel ever, voor zover ik in hostels geslapen heb :p de sfeer is hier zo relaxed, iedereen praat met iedereen, je kunt hier prima eten en allemaal tours boeken. Ook mega veel nederlanders waren hier toen ik aankwam. 's middags kreeg ik een nieuwe roommate, de Californische Kaitlyn. Samen hebben we een tweedaagse trekkingtour door de jungle geboekt. 's Avonds samen met Kaitlyn, Tim en Tom de stad in gegaan om wat te eten (in een restaurant waar ze serieus waar bitterballen, gehaktballen en frikadelen verkochten!) en cocktails en bier gedronken bij Yellow, de uitgaansplek hier in Chiang Mai onder backpackers. Ook zo'n beetje het enige wat hier in de buurt zit :p bin Yellow Annemaryn weer ontmoet, zij was de dag daarvoor in Chiang Mai aangekomen. Ook weer andere Nederlanders tegengekomen met dezelfde gemeenschappelijke vrienden of mensen die ook bij Belsimpel gewerkt hebben, echt de wereld is zo klein!

Woensdah hebben Kaitlyn en ik na een heerlijk muesli-ontbijtje met vers fruit een (ietwat) pijnlijke Thaise massage genomen en wat door de stad gewandeld. Om 16.00 ging ik een Muay Thai Boksing course doen, eindelijk weer eens sporten :D het regende de hele dag al dus het was een beetje afgekoeld, wat perfect was voor het boksen want binnen 10min was ik al helemaal doorweekt. Ik was blij dat ik in Nederland al een basiscursus boksen gedaan had, want de man met wie ik ging oefenen sprak geen woord Engels. Het was erg intensief maar supergaaf, een van de lehkste dingen die ik tot dan toe gedaan had! Na een zelf ingelast buikspierkwartiertje samen met de Mexicaanse Brenda die ook eenmalig de course deed rond half 7 terug gegaan naar de stad. 's Avonds weer veel nieuwe mensen ontmoet in het hostel, weer voornamelijk nederlanders en ook fransen en britten waren goed vertegenwoordigd hier. Ik zou 's avonds eerst een kookcursus doen, maar ik hou helemaal niet van koken en had me na een paar Chang biertjes en aanmoedigingen van Kaitlyn over laten halen, dus die cursus had ik maar weer gecancelled :p

Donderdag 9.15 werden Kaitlyn en ik opgehaald voor onze tweedaagse jungle trekking. We hadden een trekking met alleen lopen,want al die andere digen die bij andere trekkings zaten had ik al gedaan of spraken me niet echt aan, en ik wou echt de jungle in. Na een lunch (pad thai again) waren we klaar voor de eerste trekkingsdag. De eerste dag was alleen maar bergop, en het begon ook nog eens keihard te regenen gedurende bijna de hele tocht dus alle paadjes werden mega glibberig. Onderweg ook nog een vleermuizengrot bezocht waar allemaal batmans zaten zoals onze gids dat zo mooi kon zeggen :p en een grote spin, voor de rest helaas geen indrukwekkende dieren gezien. Het was een zware tocht, maar echt de moeite waard! Na 4-5 uur lopen waren we boven op de plek waar we sliepen, en een halfuurtje verder lag de hilltribe dus daar zijn we na een korte pauze ook maar geljk heengelopen. Van de 12 mensen die ook de trekking deden waren er 7 Belgen dus ik kon weer lekker NLs praten :p 's avonds kregen we dinner, vieze witte rijst met iets van groente en een soort van kerriesoep diw gelukkig wel lekker was. Na het eten oldskool spelletjes gedaan, de thai wisten erg leuke spelletjes en ook een paar googeltrucs geleerd :p iedereen was bekaf, dus rond 21.30 gingen de meesten slapen.

De volgende dag begonnen we na een heerlijk ontbijt met toast en roerei aan de terugweg. Na 2u lopen kwamen we bij een waterval aan waar we konden zwemmen en er was zo'n natuurlijke glijbaan langs de waterval, helemaal mooi! Daar weer een rijstlunch gehad en verder gelopen. Het was niet alleen afdalen, moesten ook nog stukken omhoog en het afdalen komt ook best op je benen aan, dus het was nog vrij zwaar. Na ong 3u lopen kwamen we aan bij de eindbestemming. We hadden het gered! Vermoeid maar voldaan stapten we in de taxi en waren we rond half 7 weer bij ons guest house (many traffic jams here). Snel gedouchet en eten besteld, had echt megahonger na de trekking. 's Avonds de Duitse Lenny ontmoet en lekker Duits gepraat, kon ik dat eindelijk ook weer eens oefenen. Rond een uur of 9 met Kaitlyn, Grace en Wandela naar de nightmarket gegaan en wat kleine inkoopjes gedaan, moet ook gebeuren natuurlijk!

Vanochtend uitgecheckt bij dit geweldige guest house en naar het treinstation gegaan om de nighttrain naar Bangkok te boeken. Ik ga vanmiddag om 18.00,dus moet nog iets meer dan 4 uurtjes wachten. Vanuit Bangkok vlieg ik naar Surat Thani om vanaf daar naar Ko Samui te gaan, jaja eindelijk to the islands!! Verlang er zo naar! Ik zou eerst met de bus vanaf bangkok, maar dat was bijna net zo duur en duurt echt 15uur langer. Om 4u kan ik mijn was ophalen, in Kanchanaburi heb ik zelf de was gedaan maar dat was niet heel effectief, dus nu al mijn kleren op wat ik aan heb na lekker makkelijk naar de wasserette gebracht. Als ik mijzelf voorstel gaat bij de meeste mensen een wenkbrauw omhoog en een aarzelend: what? Dus daarom zeg ik meestal gelijk but you can call me Margret. Dat wordt meer gewaardeerd ;) alleen de Fransen en Spanjaarden kunnen mijn naam nog best goed op de Friese manier uitspreken. Afhankelijk van met wie ik spreek begin ik in het Engels, Duits of Nederlands te denken en te praten en vaak ook nog door elkaar :p

ik zal voor de laatste keer een fresh fruit milk shake bestellen hier, en dan to the islands! Ik kan niet goed foto's toevoegen van mijn camera aan dit blog, wifi vindt dat niet zo leuk hier dus die houden jullie nog tegoed ;) oant snel!

Liefs Margriet

  • 11 Juli 2015 - 09:32

    Trea:

    Jij beleeft wat Margriet! Leuk verslag van je belevenissen! Geniet nog maar even verder en kom veilig terug! Trea en familie

  • 11 Juli 2015 - 10:16

    Henk:

    Haa, die Margriet,

    Zo te lezen is het wel leuk daar.
    Krijg er ook zin in.
    Krijgen we binnenkort een uitnodiging van jou?

    Henk

  • 11 Juli 2015 - 10:20

    Sietske:

    ''HELEMAAL MOOI'' ;p

  • 11 Juli 2015 - 11:41

    Anneke Visser:

    Mooi om te lezen,je beleeft heel wat!

  • 11 Juli 2015 - 13:13

    Thea:

    Super om te lezen dast t sa leuk hast!! :)
    Enjoy!

    xxxxxxxxxxx

  • 11 Juli 2015 - 18:35

    Jan Huizenga:

    Fijn om te lezen dat je er van geniet en dat het goed met je gaat. Veel liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Margriet

Actief sinds 29 April 2015
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 10350

Voorgaande reizen:

23 November 2017 - 23 November 2017

Miami, Utila en ???

23 Juni 2016 - 04 Februari 2017

Zuid-Amerika

29 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

30 Juni 2015 - 28 Augustus 2015

Thailand, Maleisië, Indonesië en Singapore

Landen bezocht: